5 Ιουνίου, 2010

Η γυναίκα της Αργεντινής

Posted in τραγούδια, ταινίες tagged στις 9:00 ΠΜ από elzin


http://mrtours.files.wordpress.com/2009/10/evaperonbalcon.jpg

Η ιστορία μιας γυναίκας!

Μια  «αγία»  από τα καμπαρέ της Αργεντινής στα μπαλκόνια της  εξουσίας!

Η φωτογραφία της βρίσκεται ακόμη κρεμασμένη στα σαλόνια πολλών σπιτιών στην Αργεντινή. Γεννημένη σε ένα χωριό σε απόσταση 200 περίπου χιλιομέτρων από το Μπουένος Αϊρες, η Εύα Μαρία Ιμπαργκούρεν, νόθα κόρη του εύπορου Χουάν Ντουάρτε και της καλλονής Χουάνα Ιμπαργκούρεν, έμελλε να προκαλέσει στη σύντομη ζωή της έντονα και αντιφατικά πάθη. Οταν πέθανε, από καρκίνο, το 1952, σε ηλικία 33 ετών, ήταν παγκοσμίως γνωστή ως Εύα Περόν ή απλώς Εβίτα.

Ο θάνατος δεν επισκίασε τη φήμη της Εύας Περόν ¬ το αντίθετο. Το φάντασμα της Εβίτας συνέχισε να πλανάται επί δεκαετίες πάνω από τον…… δημόσιο βίο της Αργεντινής, ενώ το ταριχευμένο πτώμα της έμπαινε και έβγαινε, ανάλογα με τις διακυμάνσεις της πολιτικής, στη χώρα! Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 το εξαιρετικά επιτυχημένο μουσικό υπερθέαμα των Αντριου Λόιντ Γουέμπερ και Τιμ Ράις έδωσε νέα ώθηση στο φαινόμενο Εβίτα, δίνοντας μυθικές διαστάσεις στην ξανθομάλλα σύζυγο του Χουάν Περόν. Η ταινία του Αλαν Πάρκερ με πρωταγωνίστρια τη Μαντόνα επιτείνει ακόμη περισσότερο τη σύγχυση. Ποια ήταν η πραγματική Εβίτα; Πού τελειώνει η μυθοπλασία και πού αρχίζει η πραγματικότητα;

Η Μαρία Εύα Ντουάρτε ντε Περόν γεννήθηκε στις 7 Μαΐου του 1919 στο Λος Τολδος στην Αργεντινή.  Ήταν η δεύτερη σύζυγος του προέδρου της Αργεντινής Χουάν Ντομίνγκο Περόν (1895-1974) και Πρώτη Κυρία της Αργεντινής από το 1946 μέχρι το θάνατο της στις 26 Ιουλίου του 1952. Συχνά την αναφέρουν απλά ως Εύα Περόν ή με το υποκοριστικό Εβίτα.Οι γονείς τις Juan Duarte και Juana Ibarguren δεν παντρεύτηκαν ποτέ. Ο πατέρας της ήταν αριστοκράτης και ζούσε στην γειτονική Chivilcoy, με την σύζυγό του και τα παιδιά του. Η μητέρα της Eva ήταν ερωμένη του. Εκείνη την περίοδο, στην αγροτική Αργεντινή, ήταν σύνηθες για έναν εύπορο άνδρα να δημιουργεί πολλές οικογένειες, εκτός της νόμιμης. Μόλις η Eva έγινε ενός έτους, ο Juan Duarte, γύρισε πίσω στο Chivilcoy, στην νόμιμη οικογένειά του, εγκαταλείποντας την Juana Ibarguren με τα πέντε παιδιά τους, στη φτώχεια.Η μικρή Eva μεγάλωσε χωρίς πλούτη και ανέσεις, στην πιο φτωχική γειτονιά του Junín, επαρχία του Μπουένος Άιρες. Η μητέρα της, κέρδιζε λίγα χρήματα ράβοντας τα ρούχα των γειτόνων, για να ζήσει εκείνη και τα παιδιά της. Η οικογένεια ήταν στιγματισμένη από την εγκατάλειψη του πατέρα, ιδιαίτερα από τότε που ο νόμος στην Αργεντινή ήταν σκληρός με τα νόθα παιδιά. Λέγεται πως, η Eva κατέστρεψε το πιστοποιητικό γεννήσεώς της το 1945 για να σβήσει αυτό το μελανό σημείο από το παρελθόν της.Από μικρή κιόλας η Eva, συμμετείχε σε όλες τις παραστάσεις του σχολείου της με μεγάλο ενθουσιασμό. Όταν είχε ελεύθερο χρόνο, της άρεσε πολύ να πηγαίνει στο σινεμά. Η μητέρα της ήθελε να την παντρέψει, όμως η Eva είχε άλλα όνειρα. Ήθελε να γίνει μεγάλη ηθοποιός. Παρά τις δυσκολίες δεν έπαψε ποτέ να ονειρεύεται το μέλλον της. Ήθελε να ξεφύγει από την μίζερη καθημερινότητα στο Junín. Ήταν μαγεμένη από ιστορίες όλων εκείνων των ανθρώπων που έφευγαν από την γενέτειρά τους (και γενέτειρα της Eva) για τις μεγάλες πόλεις και επέστρεφαν κάνοντας λόγο για υπέροχα μέρη, γεμάτα πλούτο, ομορφιά και ευκαιρίες.Έτσι, δεν άργησε να πάρει τη μεγάλη απόφαση. Μετακόμισε στην πρωτεύουσα της χώρας, το Μπουένος Άιρες, για να ασχοληθεί με την υποκριτική. Ήθελε να κάνει καριέρα ηθοποιού στο θέατρο, το ραδιόφωνο και το σινεμά.Η περίοδος που η Eva μετακόμισε στο Μπουένος Άιρες, δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί και από τις πιο εύκολες. . Η μεγάλη πόλη ήταν ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη την περίοδο εκείνη, λόγω της μετανάστευσης από την παγκόσμια οικονομική ύφεση του 1929. Πολλοί ήταν εκείνοι που προσπαθούσαν να ορθοποδήσουν, που ήθελαν να φύγουν από τη μιζέρια, να βγάλουν χρήματα, να κάνουν κάτι σημαντικό, κάτι μεγάλο, που είχαν όνειρα, όπως και η Eva.

O ερχομός της στην πρωτεύουσα και οι συνθήκες που επικρατούσαν τότε, την έφερε αντιμέτωπη με την σκληρή πλευρά του ονείρου. Κατάλαβε πως ήταν πιο δύσκολο από όσο νόμιζε, να επιβιώσει εκεί χωρίς μόρφωση και, βέβαια, χωρίς γνωριμίες. Στις 28 Μαρτίου του 1935, η Eva κάνει το πρώτο της επαγγελματικό ντεμπούτο, στο έργο με τίτλο «The Perezes Misses», στο Comedias Theater. Την επόμενη χρονιά έκανε μια μικρή περιοδεία με το θέατρο. Δούλεψε επίσης και ως μοντέλο, ενώ συμμετείχε και σε μερικές μελοδραματικές ταινίες, β’ κατηγορίας, στο σινεμά. Κάπως έτσι, πήγαινε η πορεία της καριέρας της Eva, τα πρώτα χρόνια.

Μια κάποια οικονομική σταθερότητα άρχισε να υπάρχει από το 1942, όταν μια εταιρία, η Candilejas, προσέλαβε την Eva, για να «χαρίσει» τη φωνή της στον ρόλο μιας καθημερινής δραματικής σειράς του ραδιοφώνου Radio El Mundo, που ήταν ο σημαντικότερος ραδιοφωνικός σταθμός στη χώρα, την εποχή εκείνη. Λίγο αργότερα, την ίδια χρονιά, υπέγραψε πενταετές συμβόλαιο με έναν άλλον ραδιοφωνικό σταθμό, τον Radio Belgrano, ο οποίος της εξασφάλισε ρόλο σε ένα δημοφιλές ιστορικό δράμα με τίτλο Great Women of History, στο οποίο ενσάρκωσε την βασίλισα Ελισάβετ Α’ της Αγγλίας, την δημοφιλή γαλλίδα ηθοποιό, Sarah Bernhardt και την τελευταία Τσαρίνα της Ρωσίας. Η τύχη μοιάζει να είναι πια με το μέρος της Eva Duarte. Εκτός από την ανοδική πορεία της ως ηθοποιού, κατάφερε τελικά, να γίνει συνιδιοκτήτρια της ραδιοφωνικής εταιρίας Radio El Mundo όπου εργαζόταν. Η οικονομική σταθερότητα που είχε αποκτήσει της προσέφερε και κάποιες ανέσεις. Τώρα μπορούσε να κατοικεί στο δικό της διαμέρισμα, στην περιοχή Calle Posadas. Το 1943, υπολογίζεται, μάλιστα, ότι κέρδιζε πέντε ή έξι χιλιάδες πέσος μηνιαίως, κάτι που την κατέταξε ως μια από τις πιο υψηλά αμειβόμενες ηθοποιούς του ραδιοφώνου, εθνικώς.Ο Pablo Raccioppi, το δεύτερο πρόσωπο που διοικούσε τον ραδιοφωνικό σταθμό, που σύμφωνα με πηγές, μάλλον δεν συμπαθούσε και τόσο την Eva, είχε παρατηρήσει, όμως, πως η ίδια ήταν ένα πραγματικά αξιόπιστο άτομο. Η Eva έκανε και μια σύντομη καριέρα στο σινεμά, με ταινίες που δεν σημείωσαν καμιά ιδιαίτερη επιτυχία.

Τον επόμενο χρόνο αρχίζει η σημαντικότερη περίοδος της ζωής της, αφού η Eva ξεκινάει την ενασχόλησή της με την πολιτική. Είναι μια από τους θεμελιωτές του Argentine Radio Syndicate (ARA).

Στις 22 Ιανουαρίου του 1944 γνωρίζει τον άνδρα της ζωής της, τον συνταγματάρχη Χουάν Περόν (Juan Peron) σε μια φιλανθρωπική εκδήλωση στο Σαν Χουάν. Οι δυο τους έφυγαν μαζί από την εκδήλωση περίπου στις δύο τα ξημερώματα, κάτι που τράβηξε τα βλέμματα όλων των παρευρισκόμενων. Δεν πέρασε πολύς καιρός από την γνωριμία εκείνη και η Eva Duarte με τον Juan Peron αποφασίζουν να συμβιώσουν. Κάποιοι από τον κύκλο του Peron θεώρησαν την απόφασή του αυτή, μέγα σκάνδαλο. Παρά το γεγονός αυτό, αλλά και την γενικότερη προκατάληψη που υπήρχε τότε για την συμβίωση ανύπαντρων ζευγαριών, ο Juan Peron σύστηνε την Eva στους κύκλους του, φιλικούς και πολιτικούς και της επέτρεπε να είναι στο πλευρό του σε σημαντικές συναντήσεις του με συμβούλους και μέλη της κυβέρνησης.

Για πολλούς είναι ακόμα και σήμερα δύσκολο να καταλάβουν για ποιο λόγο ο Peron άφησε την Eva να συμμετέχει στην πολιτική ζωή, αφού αυτή η κίνηση θα μπορούσε εύκολα να προκαλέσει σκάνδαλο και να ζημιώσει την καριέρα του ως πολιτικού. Κάποιοι ισχυρίζονται πως η Eva Duarte δεν είχε καθόλου γνώσεις για την πολιτική ούτε ενδιαφερόταν για αυτήν προτού γνωρίσει τον Perοn. Γι’ αυτό και ποτέ δεν του έφερνε αντιρρήσεις. Ο ίδιος ο Juan Peron θα πει αργότερα πως επέλεξε σκόπιμα την Eva σαν μαθητευομένη του. Ήθελε μέσα από εκείνη να δημιουργήσει το «δεύτερο εγώ» του. Άλλοι ισχυρίζονταν, πως η ηλικία του Juan Peron ήταν η αιτία που ήθελε να αφήσει την Eva Duarte κάτι σαν διάδοχο του. Όταν γνωρίστηκαν εκείνος ήταν 48 και εκείνη 24. Εκείνος είχε ξεκινήσει μεγάλος την πολιτική του καριέρα.

Το 1945 η Eva Duarte και ο Juan Peron παντρεύονται και εκείνη γίνεται επισήμως κυρία Peron. Το 1946 ο Χουάν Περόν εξελέγη πρόεδρος της Αργεντινής. Κατά τη διάρκεια των επόμενων έξι χρόνων, η Eva Peron αποκτά δύναμη στα εργατικά σωματεία που στήριζαν τον Peron, μιλώντας στον λαό για τα εργατικά δικαιώματα. Πάνω από όλα ήθελε πάντα να δείχνει πως είναι μια γυναίκα που στηρίζει τον Juan Peron και πιστεύει σε αυτόν. Επίσης, διηύθυνε τα υπουργεία Εργασίας και Υγείας και ίδρυσε και διηύθυνε το φιλανθρωπικό Ίδρυμα Eva Peron. Ασχολήθηκε, ιδιαίτερα, και πάλεψε για τα δικαιώματα των γυναικών στην Αργεντινή και ίδρυσε και διηύθυνε το πρώτο γυναικείο πολιτικό κόμμα μεγάλης κλίμακας της χώρας, το Γυναικείο Κόμμα του Peron.

Η  Eva αποδέχεται το χρίσμα των οπαδών του Peron για τη θέση του Αντιπροέδρου της Αργεντινής. Στον αγώνα αυτό έλαβε μεγάλη υποστήριξη από την πολιτική βάση των οπαδών του Peron, χαμηλόμισθους Αργεντινούς και μέλη της εργατικής τάξης γνωστών ως descamisados (χωρίς πουκάμισο). Όμως, η αντιπολίτευση των στρατιωτικών και της υψηλής κοινωνίας σε συνδυασμό με την υγεία της, που άρχιζε να κλονίζεται έντονα, την ανάγκασαν τελικά να αποσύρει την υποψηφιότητά της, πράγμα που πιστεύουν και οι περισσότεροι βιογράφοι της ιστορίας της Eva Peron.

Η ίδια, όμως τότε, είχε πει, πως η μοναδική της φιλοδοξία και βαθιά επιθυμία ήταν, σε εκείνο το μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας, να γραφτεί το όνομα του άντρα της, ελπίζοντας απλά κάπου, σε κάποια υποσημείωση να υπάρχει η αναφορά για μια γυναίκα που προσπάθησε να φέρει ελπίδες και όνειρα στους ανθρώπους του προέδρου, ο οποίος τελικά κατάφερε να τα κάνει πραγματικότητα. Οι οπαδοί του Peron, μέσα από αυτή την εκδήλωση, χαρακτήρισαν την Eva ως ένα ανιδιοτελές άτομο, μια γυναίκα με ήθος και αληθινές αξίες.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Evita είχε πολλούς επικριτές. Για πολλούς αστούς, το πρόσωπό της Eva Peron εξέφραζε τον αντιδημοκρατικό λαϊκισμό και για κάποιους θεωρήθηκε πως εκμεταλλεύτηκε τη θέση της για να αποκομίσει προσωπικά κέρδη. Είδαν την εμφάνιση του περονισμού και τον ρόλο που έπαιξε η ίδια στην ανάπτυξη του φαινομένου, όχι ως τον χρυσό αιώνα της Αργεντινής, αλλά ως την αρχή των χρόνιων κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων της χώρας.

Η υγεία της Eva Peron, άρχισε να πλήττεται έντονα από το 1951 και χειροτέρευε ολοένα και περισσότερο.  Το πρώτο δείγμα εμφανίστηκε, όταν η Eva λιποθύμησε δημοσίως και εγχειρίστηκε λίγες μέρες αργότερα. Παρόλο που αναφέρθηκε πως είχε δεχτεί εκτομή τυφλού εντέρου, στην πραγματικότητα ανέπτυξε επιθετικό καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. Η έντονη αδυναμία, η κόπωση και οι συχνές αιμορραγίες ταλαιπωρούσαν διαρκώς την Eva. Ο Juan Peron δεν της γνωστοποίησε την διάγνωση των γιατρών για την κατάσταση της υγείας της, όμως εκείνη ήξερε πως ήταν σοβαρά. Λίγους μήνες μετά την υποψηφιότητά της ως αντιπρόεδρος, η Evita είχε κάνει κρυφά ριζική αφαίρεση μήτρας, σε μια απόπειρα να θεραπευθεί από τον καρκίνο.

Όταν ο σύζυγός της επανεκλέχτηκε ως πρόεδρος της Αργεντινής στις 4 Ιουνίου του 1952, την πρώτη χρονιά που δικαίωμα ψήφου είχαν και οι γυναίκες της Αργεντινής, η Eva τον ακολούθησε στην παρέλαση που έγινε προς τιμήν του. Ήταν τόσο καταβεβλημένη από την ασθένεια, που δεν μπορούσε να σταθεί χωρίς υποστήριξη. Κάτω από το χοντρό παλτό της είχε στηθεί ένα μηχάνημα υποστήριξης ώστε να μπορεί να μένει όρθια και να χαιρετάει τον κόσμο μέσα από το ανοιχτό αυτοκίνητο. Πήρε τριπλές δόσεις φαρμάκων για να μην πονάει, πριν αλλά και μετά το γεγονός. Λίγες μέρες μετά, έλαβε από το Κογκρέσο της Αργεντινής τον επίσημο τίτλο του Πνευματικού Ηγέτη του Έθνους.Δυστυχώς, ο καρκίνος από τον οποίο υπέφερε η Eva, προχώρησε κάνοντας μετάσταση στους πνεύμονες και ήταν ο πρώτος άνθρωπος στην Αργεντινή που υποβλήθηκε σε χημειοθεραπείες, οι οποίες τελικά δεν την βοήθησαν.

Η Evita Peron πέθανε στα τριάντα τρία της χρόνια, στις 26 Ιουλίου του 1952 η είδηση έγινε γνωστή άμεσα, σε ολόκληρη τη χώρα. Η Αργεντινή σώπασε. Έκλεισαν μαγαζιά, κινηματογράφοι, ρεστοράν και στα ραδιόφωνα οι εκφωνητές πληροφορούν τον κόσμο για την δυσάρεστη είδηση λέγοντας πως η Eva Peron πέρασε στην αιωνιότητα. Λίγο πριν αφήσει την τελευταία της πνοή θα πει: «Θα πεθάνω μα θα επιστρέψω και θα είμαι χιλιάδες». Στον τάφο της μπορεί να διαβάσει κανείς την επιγραφή «Μην κλαις για μένα, Αργεντινή. Θα είμαι πάντοτε κοντά σου».Μετά τον θάνατό της το Βατικανό έλαβε 40.000 γράμματα που ζητούσαν να ανακηρυχθεί αγία.

Ο Juan Peron, ταρίχευσε το πτώμα της και το εξέθεσε σε δημόσιο προσκύνημα. Φαίνεται πως αυτό ήταν περισσότερο δική του επιθυμία και όχι δική της. Κάποιοι είπαν πως υπολόγιζε ότι η απήχησή της στον λαό θα εξασφάλιζε την παραμονή του στην εξουσία. Βέβαια, πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι πήγαν να «αποχαιρετήσουν» την Evita, όμως ο Juan Peron ανετράπη πραξικοπηματικά από το στρατό, το 1955, τρία χρόνια μετά το θάνατο της συζύγου του. Πάνω από 40 χρόνια κυβέρνησαν οι στρατιωτικοί την Αργεντινή και η χώρα γνώρισε τη διαφθορά, την κοινωνική αναταραχή και οικονομικά προβλήματα.

Το νέο καθεστώς θεώρησε το πτώμα της Evita επικίνδυνο πολιτικό σύμβολο, και έτσι, εστάλη στην Ευρώπη. Η μακάβρια περιπέτεια του πτώματος της Eva Duarte Peron τελείωσε (σχεδόν) το 1971, όταν αυτό επεστράφη στον Peron, ο οποίος βρισκόταν στη Μαδρίτη. Το πήρε μαζί του στην Αργεντινή, όταν επέστρεψε το 1974…Τελικά, λίγο καιρό αργότερα, θα ανακηρυχθεί και επίσημα αγία, η Santa Evita.

Η ιστορία της έγινε κομμάτι της μαζικής κουλτούρας και αντικείμενο θεατρικών παραστάσεων άλλα και του φημισμένου μιούζικαλ, με τίτλο Evita. H μεταφορά του έργου «Evita» στη μεγάλη οθόνη, θα γίνει με τη μουσική του Άντριου Λόιντ Βέμπερ, τους στίχους του Τιμ Ράις και σκηνοθεσία από τον Άλαν Πάρκερ. Πρωταγωνιστούν οι Μαντόνα (Evita), Αντόνιο Μπαντέρας (Che) και Τζόναθαν Πράις (Juan Peron). Το μιούζικαλ βασίζεται στα γεγονότα που συνδέθηκαν με την άνοδο στην εξουσία του Juan Peron, στην Προεδρία της Αργεντινής και στο ρόλο που διαδραμάτισε σε αυτά η δεύτερη σύζυγός του, Eva Peron. Επίσης, περιγράφεται η διαδρομή της Eva Duarte από την φτωχική ζωή της, στο θέατρο και στην πολιτική.

Η ταινία είχε θερμή αποδοχή από τους κριτικούς και προτάθηκε για πέντε βραβεία Όσκαρ. Τελικά κέρδισε αυτό του Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για το «You Must Love Me». Επίσης προτάθηκε για πέντε Χρυσές Σφαίρες και κέρδισε τις τρεις: Καλύτερης Ταινίας – Κωμωδία ή Μιούζικαλ, Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού («You Must Love Me») και Καλύτερης Ηθοποιού σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ (Μαντόνα). Η ταινία, επίσης, κατέχει το ρεκόρ αλλαγής κουστουμιών για την πρωταγωνίστρια. Η Μαντόνα φόρεσε 85 κοστούμια, 39 καπέλα, 45 ζευγάρια παπούτσια και 56 ζευγάρια σκουλαρίκια. Όλα βασισμένα σε πραγματικά ενδύματα της Eva Peron, μερικά από τα οποία φυλάσσονται ακόμη και σήμερα στην Αργεντινή. Το προηγούμενο ρεκόρ αλλαγής κοστουμιών ανήκε στην ηθοποιό Ελίζαμπεθ Τέιλορ για την ταινία «Κλεοπάτρα». Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Άλαν Πάρκερ, κάνει και αυτός ένα μικρό πέρασμα από την ταινία υποδυόμενος έναν οργισμένο σκηνοθέτη.

Το νεκροταφείο της Recoleta στο Μπουένος Αϊρες, ήταν η τελευταία κατοικία της Evita, σε οικογενειακό τάφο. Κάθε χρόνο, στις 26 Ιουλίου, εκατοντάδες άνθρωποι περνούν από εκεί για να αφήσουν λίγα λουλούδια, ενώ πολλοί επισκέπτονται το σπίτι που γεννήθηκε στο Λος Τόλδος. Και καθημερινά, όμως, πολλοί επισκέπτες πηγαίνουν εκεί, αφού το μέρος λειτουργεί και ως μουσείο.
Οι περονιστές στην Αργεντινή δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με τον τρόπο που αποδίδουν οι Γουέμπερ και Ράις την προσωπικότητα της Εβίτα, ιδιαίτερα δε με τη μονοδιάστατη εικόνα της ως λαϊκής ηθοποιού που εκμεταλλευόταν τα κάλλη της για να αποκτήσει την εύνοια των ανδρών και να ανέλθει κοινωνικά.
Η Εβίτα δεν ήταν μια απλή ηθοποιός του ραδιοφώνου, άξια μόνο για λαϊκά μελοδράματα. Οταν ο Περόν συγκρούστηκε με άλλα μέλη της κυβέρνησης και συνελήφθη, η αντίδρασή του ήταν να πέσει στα γόνατα και να ικετεύσει τον οίκτο των συναδέλφων του στρατιωτικών. Αντιθέτως, η Εβίτα οργάνωσε τις διαδηλώσεις των εργατών χάρη στις οποίες επετεύχθη η απελευθέρωσή του. Τον Φεβρουάριο του 1945 ο Περόν σάρωσε στις εκλογές. Η Εβίτα, που αναφέρεται ως «μαχητική φεμινίστρια», ήταν η εμπνεύστρια σειράς μέτρων πρόνοιας υπέρ των κατώτερων στρωμάτων που της εξασφάλισαν τη λατρεία των λαϊκών μαζών και την αντιπάθεια των ανώτερων τάξεων. Η προσωπική συμβολή της στο μείγμα μιλιταρισμού και λαϊκισμού που αποτέλεσε την ιδεολογία, τον «justicialismo», του περονιστικού καθεστώτος ήταν ανεκτίμητη και η δημοτικότητά της ανυπολόγιστη. Στο απόγειο της σταδιοδρομίας της η Εύα Περόν ήταν «η ισχυρότερη γυναίκα στη Νότια Αμερική». Ηταν άλλωστε η ψήφος των γυναικών που εξασφάλισε την επανεκλογή του Περόν το 1952.
Αξιοσημείωτη ιστορική παρατυπία συνιστά η παρουσία στο μιούζικαλ των Γουέμπερ και Ράις του επαναστάτη Τσε, συντρόφου του Φιντέλ Κάστρο. Ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα ουδέποτε συνάντησε τους Περόν. Οι ανακρίβειες και η μελοδραματική εικόνα της Εβίτας, ως ελαφρών ηθών αρτίστας με κύριο ενδιαφέρον τις ερωτικές περιπέτειες, ήταν ο ένας λόγος όπου τα γυρίσματα της ταινίας του Αλαν Πάρκερ συνάντησαν τέτοια αντίδραση στην Αργεντινή. ο άλλος ήταν η επιλογή της Μαντόνα για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τελικά η αμερικανίδα σταρ πέτυχε η σκηνή όπου η Εβίτα τραγουδά το τραγούδι «Don’t cry for me, Argentina» να κινηματογραφηθεί στο μπαλκόνι της Casa Rosaria, από όπου η πραγματική Εβίτα μιλούσε στα πλήθη. Πώς το κατάφερε αυτό το «material girl»; Ενα δείπνο με τον πρόεδρο Κάρλος Μένεμ έπαιξε αποφασιστικό ρόλο. Φαίνεται ότι οι ισχυροί άνδρες της Αργεντινής εξακολουθούν να έχουν αδυναμία σε ωραίες καλλιτέχνιδες με οξυζεναρισμένο ξανθό μαλλί.

«Put me down for a lifetime of success. Give me credit, I’ll find ways of paying.». Eva Perón

Δεν κλαίνε,  Εβίτα, όσοι έζησαν τολμηρά και πληρώσαν την επιτυχία και την συμφωνία πίστωσης λογαριασμού!

Madonna – Evita – 11 Don’t Cry for Me Argentina (1996)

32 Σχόλια »

  1. elzin said,

    Έαν ουράνιο τόξο …με πολύχρωμα γυναικεία φτερά, ακριβά ρούχα, διαμάντια
    κοσμήματα πετώντας ψηλά!

    Madonna – Evita – 13 Rainbow High (1996)

  2. elzin said,

    …και ένα βαλς …για δύο και μία αντιπαράθεση!

    Madonna – Evita – 16 Waltz for Eva and Che (1996)

  3. ΚΛΕΙΩ said,

    Εκείνο που κάνει διαχρονικό αυτό το έργο εδώ και τριάντα χρόνια περίπου είναι
    το ότι περιγράφεται η Ιστορία της Αργεντινής αφενός και αφετέρου η ανάγκη του κόσμου για είδωλα. Ο Βέμπερ την μουσική και ο Ράις τους στιχους έγραψαν ένα έργο, χωρίς ημερομηνία λήξης και απέδωσαν με μοναδικό τρόπο τις ιστορικές προσωπικότητες της Εβίτα και του Περόν και του Τσε .
    Η Εύα Περόν ήταν μια γυναίκα-είδωλο για την χώρα της γιατί υποστήριξε την εργατική τάξη, και΄ίδρυσε το γυναικείο κόμμα όμως πολλοί από τους σοσιαλιστές που ευνοήθηκαν απ’ αυτήν διαβρώθηκαν από την εξουσία και έγιναν πιο φασίστες από τους φασίστες, γι΄αυτό Ο Περόν έφυγε νύχτα από την χώρα.
    Τα πρώτα χρόνια ήταν μια μέτρια ομιλήτρια, που χρησιμοποιούσε σύντομες, ασαφείς φράσεις και που ελισσόταν άγαρμπα όταν έπρεπε να απαντήσει σε ερωτήσεις. Ωστόσο εξελίχθηκε σε δεινή ρήτορα: καθιέρωσε ως χαιρετισμό στις ομιλίες της τη φράση «αγαπημένοι μου ντεσκαμισάδος», έγινε εξπέρ στις ζωηρές χειρονομίες και στους λεκτικούς αυτοσχεδιασμούς.
    Χάρη στην ίδια πολλές γυναίκες που κάποτε αδιαφορούσαν για τα δικαιώματά τους ασχολήθηκαν ενεργά με την πολιτική. Το φόρτε της Εβίτας ήταν οι απόκληροι της κοινωνίας και ανακοίνωσε ότι «είναι καιρός η φιλανθρωπία να αντικατασταθεί από την κοινωνική δικαιοσύνη.Σε μεγάλο βαθμό ο φορέας που ίδρυσε έκανε πολλά, έχτισε σχολεία σε φτωχές περιοχές και αναβάθμισε τον εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων .
    Η γυναίκα Ευα Περόν τρελαινόταν για την πολυτέλεια. Ειδικά στην αρχή της πολιτικής σταδιοδρομίας της, επέμενε να ντύνεται χολιγουντιανά, να κάνει περίτεχνα χτενίσματα, να εμφανίζεται με τεράστια καπέλα.
    Ηταν προφανώς μια γυναίκα με παιδικές ανασφάλειες, αφού έζησε μέσα στρη φτώχεια και ήταν νόθο παιδί με όλες τις συνέπειες που είχε αυτό, δεν μπορούσε να διαχειριστεί τη μοναξιά και τον φόβο της αποτυχίας.

    Προσωπικά δεν μου άρεσε καθόλου που στην ταινία ανέμειξαν τον Τσε Γκεβάρα, αφού δεν συναντήθηκε ποτέ με την Εβίτα. Προφανώς θέλησαν να εκμεταλλευτούν την δυναμική παρουσία του για να συγκινήσουν όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής και όχι μόνο.

    Στην Αθήνα παίχτηκε πριν ένα μήνα . Ο Μαρκ Χιιαν που υποδύεται τον Περόν λέει για τις γυναίκες ….
    Ο ρόλος της γυναίκας είναι πάντα σημαντικός δίπλα σε κάθε άντρα. Είτε αυτός είναι ένας ηγέτης είτε ένας απλός άνθρωπος. Πάντα οι γυναίκες καθορίζουν κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος τις κινήσεις των συζύγων, φανερά ή μη. Οταν μάλιστα η γυναίκα είναι η Εβίτα, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Είναι η εξουσία που καθορίζει την ίδια την εξουσία.

  4. elzin said,

    Η Εβίτα, μια δυνατή, γοητευτική, φιλόδοξη βόρεια γυναίκα δεινή κυνηγός με ειδικές άγνωστες γνώσεις, συναντά ένα μεσαίου βεληνεκούς βόρειο άνδρα ονειρευτή με τις μέτριες γνωστές γνώσεις που διέθετε ο ίδιος.
    Αυτή στηρίζεται στην θέση του και στηρίζει το όνειρο του και αυτός στηρίζεται στην άγνωστη γνώση της, στην υψηλού επιπέδου ενέργεια της και στην νεότητα της. Θα κάνουν ένα δυνατό ζευγάρι στην σκηνή, μόνο που η συμφωνία της Εβίτα για την γρήγορη επιτυχία θα την αναγκάσει να αποχωρήσει νωρίς.
    Ο ρόλος της γυναίκας είναι σημαντικός για ένα άνδρα. Είτε σαν απουσία είτε σαν παρουσία;)
    Evita Requiem for Evita

  5. ΚΛΕΙΩ said,

    Μία σημαντική παρατήρηση είναι ότι πέθανε πολύ νωρίς και πολύ νέα, στο απώγειο της δόξας της και της δύναμης της, μία τόσο δεινή κυνηγός.
    Πως καταλαβαίνει κάποιος ότι μιά γυναίκα είναι Βόρεια;

  6. elzin said,

    Την… βλέπει 😉
    «Βλέπει» την αύρα της, το ύφος και το στυλ, τον τρόπο ομιλίας και σιωπής, δράσεις και αντιδράσεις!
    Η Εβίτα υπήρξε μια ισχυρή προσωπικότητα και γοητευτική γυναίκα. Δεν μπορεί κάποιος να μη την θαυμάσει για αυτό, αλλά, ένας άνδρας οφείλει να μην εγκαταλείπει το πεδίο της μάχης του για το καπρίτσιο και το σχέδιο μιας γυναίκας μένοντας στην σκιά της.
    Η Faye Dunawayσε μια παλαιότερη ταινία του 81 υποδύθηκε θαυμάσια την πρώτη κυρία της Αργεντινής και τόνισε τα σημεία του χαρακτήρα της εξαιρετικά.
    Όταν άδειασε το κάθισμα δίπλα στον επώνυμο Περόν για λίγο στη φιλανθρωπική εκδήλωση που γνωρίσθηκαν, άδραξε την ευκαιρία η ανώνυμη τότε Εύα , να βρεθεί και να καθίσει κοντά του.
    Γυρίζοντας αυτός έκπληκτος παρατηρεί πως:
    – Η θέση είναι πιασμένη.
    -Ναι! Από εμένα, του απαντάει τολμηρά εκείνη και του δίνει το τηλέφωνο της.
    Ο Χουάν Περόν ανταποκρίνεται γοητευμένος από την δυναμική παρουσία της και της δίνει το κλειδί του διαμερίσματος του και …της καρδιάς του, απ΄όπου εκδιώχνει κακή κακώς την κόρη του από τον πρώτο του γάμο και κερδίζει την αποκλειστικότητα σε όλα τα επίπεδα της ζωής του.
    Δεν με χαλάει καθόλου η εμφάνιση του Τσε. Ούτως ή άλλως έχει γίνει κάτι σαν τον μαϊντανό και πάει παντού. Περισσότερο με ενοχλεί αισθητικά το αποτέλεσμα, όταν τον βλέπω σε μπλουζάκια παρά σε ένα ωραίο χορό με μια λαμπερή κυρία.
    Η Αργεντινή είναι μια χώρα με ειδικές γνώσεις μεταφυσικής .Από εκεί πέρασε και ο Ωνάσης …που έχασε ένα γιο νωρίς. Κάποια ανταλλάγματα δεν δίνονται με άλλον τρόπο.
    Οι λεπτομέρειες έχουν σημασία στην ανασκόπηση ιδιαίτερων ανθρώπων, ιδιαίτερων ζωών για την κατανόηση τους.

  7. elzin said,

    Η συνάντηση! Θα είμαι καλή για σένα λέει η Εβίτα στον Περόν, και κρατάει την υπόσχεση της με τον τρόπο της… τον εκπληκτικό!

    Madonna – Evita – 08 I’d Be Surprisingly Good for You

  8. Έκτωρ said,

    Οι λεπτομέρειες έχουν σημασία στην ανασκόπηση ιδιαίτερων ανθρώπων, ιδιαίτερων ζωών για την κατανόηση τους.
    Ακριβώς,το άγνωστο αγαπά να κρύβεται μέσα στο γνωστό.
    Αν η Εβίτα Περόν δεν αποφάσιζε να βάλει την φιλοδοξία της μπροστά παραβιάζοντας τον Νόμο δεν θα έφευγε νωρίς…

  9. elzin said,

    Οι ισχυρές προσωπικότητες, ως γνωστόν, έχουν μεγάλα ελαττώματα και μεγάλα προτερήματα. Παρουσιάζουν όμως πάντα μεγαλύτερο ενδιαφέρον από άχρωμους, άοσμους και άγευστους ανθρώπους, δεν πλήττεις θανάσιμα μαζί τους και μαθαίνεις πολλά μελετώντας τους. Οξύνεις το πνεύμα σου και διευρύνεις την διάνοια!
    Γεια σου Έκτωρ, το καλύτερο παιδί της Τροίας! Πλήρωσες την άστικτη επιλογή του ανούσιου αδελφού σου και την έντεχνη μεταμφίεση του Πάτροκλου με την οργή του ημίθεου Αχιλλέα!
    Τα «καλά παιδιά» … χάνονται πρώτα σε ένα πόλεμο. Δεν εκφωνούν αρμονικά τα φωνήεντα με τα σύμφωνα τεχνηέντως διατυπώνοντας την δομή του λόγου και βγάζουν άναρθρες κραυγές!
    Οι απώλειες είναι παράπλευρες … συνήθως;)

  10. ΚΛΕΙΩ said,

    Αχαιοί και Τρώες χάνουν τους καλύτερους πολεμιστές σε παράπλευρες απώλειες.
    Τα ΄΄ καλά΄΄ παιδιά όταν γίνονται σοβαροφανή και μονόπλευρα χάνονται στην σπουδαιότητα του ΄΄εγώ΄΄
    Οταν ξαναγίνεται κανείς παιδί, ενθουσιάζεται και χαίρεται με τον κόσμο , συμμετέχει και μαθαίνει
    χωρίς να χάνει τον στόχο.
    Οι ενδιαφέροντες άνθρωποι έχουν σίγουρα μιά ισχυρή και πολύπλευρη προσωπικότητα .

  11. elzin said,

    Οι ενδιαφέροντες άνθρωποι έχουν σίγουρα μιά ισχυρή και πολύπλευρη προσωπικότητα …που χρειάζεται να δαμάσουν μαζί με τα κύματα της άγριας θάλασσας!
    Τα παιδιά χαίρονται με την σκανδαλιά!
    Τα «καλά παιδιά» Αχαιών και Τρώων να προσέχουν την κλεμμένη ομορφιά και την προσωπικότητα της Τζίλντα… Αφροδίτης και Ελένης, όταν βγάζει το γάντι
    σε σόου αποκαλυπτικά!
    Καμιά φορά ένα χαστούκι χρειάζεται όταν το παρακάνει κανείς… υποστηρίζει ο Γκλεν Φορντ σε αριστοτεχνική ερμηνεία και αναλόγως δρά!

    Τζίλντα:
    η γυναίκα της φωτιάς… που ανάβει πυρκαγιές!

    «Put The Blame On Mame»

    • Ανδρόγεως said,

      Καμιά φορά ένα χαστούκι χρειάζεται όταν το παρακάνει κανείς… υποστηρίζει ο Γκλεν Φορντ σε αριστοτεχνική ερμηνεία και αναλόγως δρά!

      Μία ήπια τεχνική σοκ, αντικαθιστά τα χάλκινα κύμβαλα, υπό τον όρο βεβαίως να έχει πρώτα μετατρέψει τα συναισθήματα του σε σκοπό!

      • elzin said,

        Από τον ήχο … κρίνεις το αποτέλεσμα!
        Αν έχει πετύχει η μετατροπή σε σκοπό 😉
        Ο ήχος, η εκφώνηση, η ανακοίνωση της πρόθεσης, σε συνδέει με το σκοπό, ιαχή Βορρά και Νότου και το «χρώμα» του λόγου, του ήχου, ηχώ, με τον ονειρευτή, Ηώ, κάθε Δύση και Ανατολή!

  12. ΚΛΕΙΩ said,

    Τι ταινία ! Η Ρίτα πανέμορφη και αισθησιακή.Ο μύθος που πλάσθηκε γύρω από το ρόλο αυτό θα την ακολουθούσε για πάντα.
    ΄΄ Κάθε άνδρας που με γνωρίζει, είπε με παράπονο, ερωτεύεται την GILDA,
    αλλά ξυπνάει με μένα.΄΄
    Επασχε από την νόσο Alzheimer , αλλά είχε ξεκινήσει πολύ νωρίς το ποτό
    και τα χάπια. Ειχε καταντήσει αλκοολική και έπασχε από βαριάς μορφής κατάθλιψη.

  13. elzin said,

    Έχει μια ιδιαίτερη μαεστρία μια γυναίκα που μπορεί να είναι αισθησιακή και ερωτική βγάζοντας απλώς ένα γάντι στην σκηνή χωρίς να χρειαστεί να αφαιρέσει τίποτα άλλο…;-)
    Αλλα είναι πολύ σημαντικό για ένα πολεμιστή, γυναίκα ή άνδρα να μην εγκλωβίζεται σε κανένα ρόλον να μην ταυτίζεται με αυτόν παραμένοντας ελεύθερος και αποστασιοποιημένος παρατηρητής. Ελέγχει με αυτόν τον τρόπο την τρέλλα του ονείρου του.
    Η «Τζίλντα»… δεν ήταν «Φλορίντα» αν και πολύ όμορφες και οι δυό!

  14. Ανδρόγεως said,

    Τα » καλά παιδιά», οι «ισχυρές προσωπικότητες», το «γενικό καλό» και… το μυθολογικό πρόβλημα του Πρωτέα, με την ικανότητα να μεταμορφώνεται με χίλιους διαφορετικούς τρόπους. Κι αν η κόρη του η Ειδοθέα δεν σου δείξει όπως στον Μενέλαο, τον τρόπο να τον συλάβεις και να τον αναγκάσεις να σου πει το Μέλλον, τότε μάχεσαι για ότι σου πρωτοπεί πασχίζοντας να το εφαρμόσεις ή να το επιβάλεις ως ιδεολογία και πρακτική εφαρμογή ενός μελλοντικού γενικού καλού έτοιμος να ισοπεδώσεις όποιον κατά την δική του βουτιά συνάντησε τον γέρο της θάλασσας με μιάν άλλη μορφή και μιαν αντικρουόμενη απόλυτη αλήθεια.
    Στις με ερωτηματικό παράπλευρες απώλειες ένα θαυμαστικό θα απαντούσε τις αποφεύγεις μόνο όταν είσαι άψογος κυνηγός κι ονειρευτής γιατί τότε θα συναντάς πρώτα την οδηγία Ειδοθέα και μετά τον Πρωτέα.
    Ένα Αργεντίνικο ταγκό θέλει πάντα δύο για να χορευτεί είτε ως συνεργασία αρμονική είτε ως αντίθεση σημαντική
    Ο αφηρημένος πυρήνας της ταινίας ακριβώς εκεί κατανοείται στην πολλά σημαίνουσα αντίθεση Εβίτας – Τσε
    Ο βόρειος άνεμος να στηρίζεται και να στηρίζει ισχυρούς και άψογους μάντεις κι όχι να ξοδεύεται ασκόπως με όποιον νάναι σύντροφο που εξασφαλίζει την βάση- αλτήρα για χολυγουντιανού τύπου και προδιαγραφών σκοπούς Να μην χάνονται ασκόπως και νωρίς βόρειες γυναίκες και ισχυροί άνδρες επαναστάτες στα αδάμαστα κύματα των αισθήσεων και αισθημάτων ανίκανοι να τα μετατρέψουν σε σκοπό

  15. elzin said,

    Η ζωή είναι ζωή! Δίνει δύναμη και την απαιτεί. Και το παιγνίδι της δύναμης είναι δύσκολο. Οι κανόνες του, επιβάλουν ικανούς παίκτες. Δύναμη είναι και η ομορφιά και η γνώση και τα λεφτά!
    Ο Βορράς είναι ισχυρός άνεμος και το κέντρο της ζωής. Ο Απόλλων υπερβόρειος παραμένει εκεί μερικούς μήνες.
    Οι επαναστάτες της συνείδησης καταλήγουν χωρίς αιτία, αν είναι χωρίς σκοπό και αρμονία.
    Ο Μενέλαος, Ανατολικός μελετητής άνδρας, δαμάζει τον Πρωτέα επιστρέφοντας από ένα πόλεμο που του έμαθε πολλά. Κυρίως την δράση του Βορρά και του Βόρειου φιλόδοξου εμμένοντος αδελφού του.

    Life is life !
    When we all give the power Όταν δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις
    We all give the best Εμείς θέλουμε να δώσουμε όλοι τον καλύτερο
    Every minute of an hour Κάθε λεπτό της ώρας
    Don’t think about the rest Μην σκεφτείτε για το υπόλοιπο
    And you all get the power Και έχετε όλη την εξουσία
    You all get the best Παίρνετε ό, τι καλύτερο
    When everyone gets everything Όταν ο καθένας παίρνει ό, τι
    And every song everybody sings Και κάθε τραγούδι καθένα τραγουδά

    And it’s life (nanananana) Και είναι η ζωή (nanananana)

    Life is life when we all feel the power Η ζωή είναι ζωή, όταν αισθανόμαστε όλοι τη δύναμη
    Life is life come on, stand up and dance Η ζωή είναι ζωή έλα, να σηκώνεται και χορό
    Life is life when the feeling of the people Η ζωή είναι ζωή, όταν το αίσθημα του λαού
    Life is life is the feeling of the band Η ζωή είναι ζωή είναι η αίσθηση της μπάντας
    When we all give the power Όταν δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις
    We all give the best Εμείς θέλουμε να δώσουμε όλοι τον καλύτερο
    Every minute of an hour Κάθε λεπτό της ώρας
    Don’t think about the rest Μην σκεφτείτε για το υπόλοιπο
    Then you all get the power Στη συνέχεια, μπορείτε να πάρετε όλη την εξουσία
    You all get the best Παίρνετε ό, τι καλύτερο
    When everyone gives everything Όταν ο καθένας δίνει ό, τι
    And every song everybody sings Και κάθε τραγούδι καθένα τραγουδά
    And you call when it’s over Και σας καλέσουν όταν είναι πάνω
    You call it should last Σας καλέσουμε θα πρέπει να διαρκέσει
    Every minute of the future Κάθε λεπτό του μέλλοντος
    Is a memory of the past Είναι μια μνήμη του παρελθόντος
    Cause we all gave the power Αιτία όλοι δώσαμε τη δύναμη
    We all gave the best Όλοι έδωσαν τον καλύτερο
    And everyone gave everything Και ο καθένας έδωσε τα πάντα
    And every song everybody sang Και κάθε τραγούδι καθένα τραγούδησε

    Life is life Η ζωή είναι ζωή
    Opus – Live is Life (with Lyrics)

  16. Έκτωρ said,

    Δεν ξέρω αν έπιασα σωστά τον υπαινιγμό σας, μέσω Ομήρου πάντα…αναρωτιέμαι, ο Ανατολικός μελετητής είναι ο κατάλληλος σύντροφος για μια βόρεια γυναίκα;

    • elzin said,

      Αναρωτιέμαι το ίδιο, φίλε Έκτορα! Ίσως οι Ανατολικοί μελετητές και οι Βόρειες γυναίκες να είναι πιο κατάλληλοι να απαντήσουν….

  17. Έκτωρ said,

    Νομίζω μας απαντούν, η Ελένη δυστυχεί στην αγκαλιά του Πάρη και ο Μενέλαος για να την δεχθεί πίσω αν και αποδεδειγμένα άπιστη, ειδικά μετά που δαμάζει τον Πρωτέα….

  18. elzin said,

    Λες η Ελένη να είναι Βόρεια γυναίκα; Για Ανατολική μου μοιάζει! Έξαιρετική κυνηγός και ο Μενέλαος ονειρευτής και καταπληκτικοί πολεμιστές στο θέατρο της ζωής τους. Μελετητές και οι δυο τους της γνώσης, χαρούμενοι, αγαπημένοι και νηφάλιοι, προσφέρουν το νηπενθές στον Τηλέμαχο που τον φιλοξενούν και δίνουν μαθήματα στους Έλληνες μελέτης του πολέμου και της στρατηγικής, βοηθώντας τον Οδυσσέα πάντα στο πλευρό του…με τον τρόπο τους. Δεν τίθεται θέμα πραγματικής απιστίας και απάτη σε άψογους πολεμιστές όπως αυτοί, που θα ήταν απαράδεκτο αν συνέβαινε.
    Δεν είναι φιλόδοξη η Ελένη. Πιο φιλόδοξη είναι η Κλυταιμνήστρα.. αλλά μπορεί να κάνω λάθος….Με τις γυναίκες ποτέ δεν ξέρει κανείς 😉

  19. Έκτωρ said,

    Δώσε τον ρόλο της Ελένης σε μια βόρεια γυναίκα και σε μια της ανατολής και παρατήρησε τους, στα αποτελέσματα τους…εγώ έτσι κατέληξα σ αυτό το συμπέρασμα

  20. elzin said,

    Υπάρχει ο κίνδυνος σε μια Βόρεια γυναίκα να χρησιμοποιήσει αδίστακτα την ομορφιά της, υπερφιλόδοξα ή αυτοκαταστροφικά . Ο κίνδυνος αυτός μειώνεται σε μια Ανατολική γυναίκα, στην οποία η νηφαλιότητα κα η απουσία ενδιαφέροντος για την εξουσία, ελέγχει τα αιθήματα φιλαρέσκειας και αυταρέσκειας εσωτερικών ανασφαλειών και προσδοκιών.

  21. Έκτωρ said,

    Όταν όμως η βόρεια γυναίκα είναι μάντις δεν είναι φιλόδοξη γιατί ελέγχει τον άνεμο της αδυσώπητα αλλά γλυκά και δεν ελέγχεται από αυτόν
    Αντίθετα η ανατολική παίζοντας τον ρόλο της Ελένης αν δεν είναι μάντις θα δεις ξαφνικά μπροστά σου μια…Κλυταιμνήστρα

    • elzin said,

      Με την Ανδρομάχη, εσύ δίπλα σου, Έκτωρ, δεν έχεις λόγο να ανησυχείς για τις Κλυταιμνήστρες…

  22. ΚΛΕΙΩ said,

    Νομίζω πως η ευχαριστη αξιαγάπητη και αποδεκτή απ΄όλους προσωπικότητα της Ελένης, ταιριάζει πολύ καλά με την Ανατολή και δεν έχει καμμία σχέση με την σκληράδα του Βόρειου Ανέμου.
    Σκέφτομαι για την Πηνελόπη , τι γυναίκα είναι άραγε;

    • Ανδρόγεως said,

      Πως να εξηγήσουμε όμως Κλειώ το γεγονός ότι το ναγουάλ Ελάιας ζούσε στο νότιο Μεξικό αλλά δίδασκε στο βόρειο σε σχέση με την Πηνελόπη και την Ελένη όταν στην Τροία ήταν μόνο το φάσμα της και η Πηνελόπη ήταν ονειρεύτρια….;

      • ΚΛΕΙΩ said,

        Πως το εξηγείς αυτό, Ανδρόγεω;

      • Ανδρόγεως said,

        Πάντως αεροπλάνα δεν υπήρχαν τότε, κι ο Κάρλος εάν τον ρωτούσε ο Δον Χουάν, για την Πηνελόπη και την Ελένη, θα βραχυκύκλωνε 🙂

  23. Ανδρόγεως said,

    Αν έχεις δίκιο Έκτωρα και η κλεμένη Βόρεια ομορφιά της Ελένης είναι στην Ανατολή, τότε η Πολιορκούμενη Πηνελόπη στην Δύση είναι μιά Νότια Γυναίκα
    Η ακατάκτητη Πηνελόπη το πύρ που αντιστοιχεί στον νότο είναι ένα στοιχείο που δύσκολα ελέγχεται. Επίσης είναι η περίφρον χαρακτηριζόμενη Πηνελόπη και η φύση του νου είναι πύρινη
    Οι δε μνηστήρες κυνηγούν την δύναμη του νού άρα βόρειες και νότιες κατευθύνσεις και ανέμους

  24. elzin said,

    Τι μπορεί να είναι μια γυναίκα ναγουάλ που αντανακλά και τους 4 ανέμους; Μια Πηνελόπη μόνο μπορεί να είναι!
    Το Παλάτι του Νότιου Οδυσσέα, , το παλάτι των Ελλήνων, ο νους, η ψυχή τους και η καρδιά τους, περιφρουρείται από τα 4 σημεία του ορίζοντα στον τροπικό του Καρκίνου, της Ήρας, από ισχυρούς πολεμιστές.
    Από τον νηφάλιο Μενέλαο και την αγαπημένη του Ελένη Ανατολή, διώκτες του χρόνου, από τον σοφό Νέστορα των νευμάτων και την Δυτική κόρη του Πολυκάστη που βοηθά τον γιο του τον Τηλέμαχο στο λουτρό του να καθαριστεί, διώκτες του χώρου, και από τον Αγαμέμνονα, τον δυνατό Βορρά, τον Αχιλλέα και την αρραβωνιαστικιά του την Ιφιγένεια, διώκτες της ισχύος του χωροχρόνου.
    Όλοι συνεργάζονται ευφυώς και αρμονικά, ενωμένοι σε μία γροθιά!

    Ο «Έκτωρ» είναι ένα καλό παιδί, άξιος δυνατός πολεμιστής, έντιμος, που θα αγωνισθεί για την πατρίδα του , αλλά που δεν μπορεί να καταλάβει από πού ξεκινάει το λάθος στην κλοπή.
    Συνήθως είναι » ‘Εκτορες «οι καλοί Έλληνες χριστιανοί που υπερασπίζονται κλεισμένοι σε ισχυρά τείχη ….μια λάθος γραμμή.

  25. elzin said,

    Γεννημένοι όλοι αδάμαστα ελεύθεροι … στο άνεμο!
    Βόρειοι, Νότιοι, Ανατολικοί και Δυτικοί πολεμιστές σαν κεραυνοί και αστραπές!

    Πάρτε την μηχανή σας »
    Head out on the highway Το κεφάλι έξω στην εθνική οδό
    Lookin’ for adventure Lookin «για την περιπέτεια
    And whatever comes our way Και οποιοσδήποτε έρχεται ο τρόπος μας
    Yeah Darlin’ go make it happen Ναι Darlin πάμε να το υλοποιήσουμε
    Take the world in a love embrace Πάρτε τον κόσμο σε μια αγάπη αγκαλιάζει
    Fire all of your guns at once Φωτιά όλα τα πυροβόλα όπλα σας αμέσως
    And explode into space Και εκραγεί στο διάστημα

    I like smoke and lightning Μου αρέσει καπνού και αστραπή
    Heavy metal thunder Heavy metal thunder
    Racin’ with the wind Racin »με τον άνεμο
    And the feelin’ that I’m under Και το feelin «ότι είμαι υπό
    Yeah Darlin’ go make it happen Ναι Darlin πάμε να το υλοποιήσουμε
    Take the world in a love embrace Πάρτε τον κόσμο σε μια αγάπη αγκαλιάζει
    Fire all of your guns at once Φωτιά όλα τα πυροβόλα όπλα σας αμέσως
    And explode into space Και εκραγεί στο διάστημα

    Like a true nature’s child Σαν παιδί μια πραγματική φύση του
    We were born, born to be wild Γεννηθήκαμε, Γεννημένος να είμαστε ελεύθεροι
    We can climb so high Μπορούμε να αναρριχηθεί τόσο ψηλά
    I never wanna die Ποτέ δεν θέλω να πεθάνω

    Born to be wild Γεννημένος να είμαι άγρια ελεύθερος

    Steppenwolf – Born to Be Wild


Σχολιάστε