16 Οκτωβρίου, 2010

Οι κατοικίες των θεών του Ολύμπου

Posted in Ομηρικά Έπη, βιβλία στις 12:17 ΜΜ από elzin


 

Οι Γέφυρες

Οι Έλληνες θεοί  είναι ακόμη και σήμερα μια πνευματική πραγματικότητα.

W. F Otto

Με τα λόγια αυτά  άρχισε την διάλεξη του ο Πάνος Κουλέρμος τον Ιούνιο του 1999 παρουσιάζοντας τα σπίτια των θεών του Ολύμπου.Και συνεχίζοντας  μίλησε, για την  Έλληνική περιπέτεια και  την ιδέα της αρχιτεκτονικής.

Η έρευνα για τα σπίτια των θεών  που βρίσκονται στην  ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα έργο του Φειδία εμπνευσμένο από τον  28ο  Ομηρικό  ύμνο προς την Αθηνάς άρχισε το 1995 με προβληματισμό για την χωρική οργάνωση και την μορφή ενός θεϊκού σπιτιού και εδικά για το σπίτι του Δία.

Μετά από αρκετούς μήνες σκέψης και έρευνας κατέληξα στο συμπέρασμα πως ένα σπίτι για θεό  δεν πρέπει να έχει σχέση με αρχετυπικές οργανωτικές και λειτουργικές τυπολογίες  μορφές και κλίμακα.

Έτσι με αυτά τα κριτήρια προσπάθησα να ερμηνεύσω και τμηματικά τον χαρακτήρα το ήθος και την συμπεριφορά του εκάστοτε θεού συνδέοντας τα με τις  πλατωνικές  και άλλες στερεές πολυεδρικές στο χώρο μορφές,  με αλληγορικές αναφορές  και συνειρμούς.  Ο κύβος εκφράζει την ενότητα και οντότητα των θεών στον ουράνιο χώρο. Και είναι μια πρόταση για πιο αφηρημένη εικονογραφία.

Το σπίτι του Δία, της Ήρας, του Ποσειδώνα και του Ήφαιστου.

Το σπίτι του Απόλλωνα του Άρη, του Ερμή και του Διόνυσου

Το σπίτι της Αθηνάς, της Άρτεμης , της Δήμητρας  και της Αφροδίτης

Τα σπίτια  των ονείρων μας!

Των ονειρευτών…. αστεριών ενός  ουρανού στερεοποιητικού

του ανθρωπίνου σώματος και πνεύματος και μιας ψυχής,

φλόγας όρθιας  και άσβεστης.



18 Σχόλια »

  1. elzin said,

    Η επιστροφή στην Ιθάκη είναι ένα ταξίδι μέσα από τα έργα του εκλιπόντος Κύπριου αρχιτέκτονα με διεθνή διάσταση στο έργο του. Εκφραστής του νεο-ρασιοναλισμού, με ιταλικές επιδράσεις και μεσογειακή ταυτότητα, ο Πάνος Κουλέρμος (1933 – 1999) παρήγαγε αρχιτεκτονική ποιότητας.
    Αφιέρωμα στο έργο του οργανώνει το Μουσείο Μπενάκη με την έκθεση «Πάνος Κουλέρμος, από τον ρασιοναλισμό στην Tendenza» που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα στο κτίριο της οδού Πειραιώς. Η έκθεση, που επιμελήθηκε τον Ιούνιο 2006, ο Kenneth Frampton, βασίζεται στο αρχείο του Κουλέρμου που ανήκει πλέον στο Archivio del Moderno του Πανεπιστημίου της ιταλόφωνης Ελβετίας στο Mendrisio. Εκεί, ο Κουλέρμος μαζί με τον Μάριο Μπότα και τον Αουρέλιο Γκαλφέτι ίδρυσαν την Ακαδημία της Αρχιτεκτονικής. Το έργο του μοιρασμένο σε Ιταλία, Βρετανία, ΗΠΑ και Ελλάδα, χώρες στις οποίες έζησε και εργάστηκε, διαπνέεται από καθαρότητα και ακεραιότητα στις αρχές του νεο-ρασιοναλισμού, κυρίως. Στην αθηναϊκή περίοδό του (1965 -72), ο Κουλέρμος συνεργάστηκε με τον Νίκο Καλογερά και Σπύρο Αμούργη. Παράλληλα με την έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, παρουσιάζεται και η έκθεση «Αναφορά στον Κουλέρμο. Εκδοχές της νεωτερικότητας στην ελληνική αρχιτεκτονική, 1955 – 1971», που ετοίμασε το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής.

    Νέαρχος

  2. elzin said,

    Πως χτίζεις ένα σπίτι;
    Ποια τα θεμέλια και ποια η σκεπή;
    Πως στερεώνεις ένα κρεβάτι σε ένα δένδρο με γερές ρίζες
    και όχι καμένο σπόρο;
    Πως φτιάχνεις ένα γερό σώμα;
    Πως ακονίζεις ένα κοφτερό νου και μυαλό;
    Πως κρατάς μια ψυχή ανέγγιχτη
    μια φλόγα άσβεστη μια καρδιά καθαρή και ζωντανή;
    Πως οικοδομείς ένα Παρθενώνα
    πως σφυρηλατείς ένα άγαλμα σε ένα ακατέργαστο μάρμαρο;
    Πως συνδέεσαι με το σκοπό;
    Πως;;;;

    Μελησιγενής

  3. elzin said,

    Στην άκρη ενός βιός
    μια μικρή ακρίτσα ενός καταρτιού στέκομαι
    ανάμεσα στο εδώ και στο εκεί
    ανάμεσα στο όνειρο και την προσμονή
    στο χρώμα και στην χρυσή ανταύγεια των ματιών σου.
    Πως μπόρεσες να δέσεις την Μεσόγειο με γέφυρες και σχοινιά;
    Πως έβαλες τον ωκεανό
    σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί Αιγαίου που φιλόξενα μας κερνάς;
    Πως συγκράτησες σκόρπια ξύλα και σκέψεις σε μια σχεδία;
    Πως ατένισες το στερέωμα του ουρανού
    και δεν χάθηκες στην απεραντοσύνη του;
    Πως αντέχεις να τον κοιτάζεις αγέρωχος πολεμιστή
    κληρονόμε του απείρου;
    Οραματίζομαι την επιστροφή σου
    λαμπερό Πνεύμα του Ανθρώπου
    σε ένα χορό μουσικό των κρυστάλλινων σφαιρών
    για ένα λόγο πανηγυρικό της ύπαρξης
    από εδώ έως την αιωνιότητα μιας πλησμονής.
    Σε ένα δένδρο με καταπράσινα φύλλα
    και ασημένια κλαδιά
    και ένα Έρωτα χρυσαφένιο Αθάνατο
    σε ανάκτορο ψηλό πολυεδρικό
    ακαταμάχητος να κυβερνά.

    Λήδα

  4. elzin said,

    Το Πνεύμα του Ανθρώπου
    ζει κοντά στο νερό γιατί τρέφεται από αυτό.
    Όταν ξεπεράσει τις λίμνες της Λερναίας Ύδρας του Καρκίνου της Ήρας,
    τα έλη του Σκορπιού του ερπετού του Πλούτωνα
    και τα σωθεί από τα άγρια κύματα
    και το ανελέητο κυνηγητό του Ποσειδώνα των Ιχθύων
    εξαγνισθεί δε με τα νερά των Νίπτρων
    γίνεται πολύ λαμπερό και όμορφο
    σαν αστέρι της Αφροδίτης που φέγγει διπλό
    Έσπερος Πούλια και Αυγερινός
    σε ένα καθαρό ουρανό.

    Δημόδοκος

  5. ΚΛΕΙΩ said,

    Και εμείς αυτή την επιστροφή οραματιζόμαστε, ενός Ανθρώπου
    που οδεύοντας μέσα από την νύχτα, πάνω σε μία σχεδία, φθάνοντας στο τέλος της και στο ξημέρωμα μιας αυγούλας που κυοφορεί το λαμπερό του πνεύμα. Το περιμέναμε, ξέραμε ότι κάπου υπάρχει . Ο άξονας του έργου σας , ο στόχος σας και το κέντρο της προτίμησής σας μας διαποτίζει , μας συνεπαίρνει σε ένα χορό μουσικό, καθώς ανεβαίνει ένα ένα τα δώδεκα σκαλιά του πολυεδρικού Ανακτόρου!!!

  6. elzin said,

    Οι 12 σωματοφύλακες κυνηγοί και ονειρευτές χτίστες και οικοδόμοι
    του ανθρωπίνου σώματος και του Ολυμπιακού πνεύματος!
    Οι ιστορίες τους και οι παραβολές τους!
    Όλοι για ένα και ένας για όλους σε θαυμαστή συνεργασία και μουσική Δελφική αδελφική συμφωνία!

    Κίντο

  7. elzin said,

    Ο οραματιστής …ρασιοναλιστής Κουλέρμος
    άφησε ένα προσχέδιο … για το σπίτι του Οδυσσέα
    …την πιο εμβληματική του δουλειά και την αρχιτεκτονική του Ιθάκη.
    Εμείς… να αφήσουμε μια μουσική ορχηστρική συναυλία
    …προς τιμή του
    . ..ανεβαίνοντας ….σκαλιά και οκτάβες
    …και Μποφόρ ανέμων κεραυνών και αστραπών….
    Μέχρι που η νύχτα να γίνει ημέρα τυχερή …
    για μια παναθρώπινη που θα σηκώσουμε στα χέρια μας
    … μικρούλα γαλαζοπράσινη Γη
    …και ο Έρωτας…. τολμηρός Ερωτόκριτος ,
    να μην είναι εξόριστος
    από την Αρετούσα ….την επιλογή Αρετή
    και σε άλλο βασίλειο … από του ανθρώπου να κατοικεί…

    Λίο

    carl orff – carmina burana o fortuna

  8. Αφήτωρ said,

    Ποιοι καταδίκασαν τους Έλληνες να ζουν σε υπόγεια και κελιά σαν να είναι ποντίκια και ισοβίτες ; Ποιοι αφορίζουν την αισθητική και την ομορφιά; Ποιοι τραυματίζουν την θεά του όμορφης μορφής, της χρυσής τομής και του κάλλους;
    Πως είναι δυνατόν δίπλα και τριγύρω από ένα θαύμα του Παρθενώνα να συναντούμε τις παράγκες του γύφτου σε ένα αρρωστημένο αθηνοκεντρισμό και αποπνικτικό περιβάλλον σκουπιδιών
    απόγονοι αυτών που ρυμοτομούσαν Αλεξάνδρειες;
    Πάνω σε αυτή την ομορφιά να υπάρχει αυτή η ασχήμια που μας πληγώνει και οι Ελληνικές πόλεις και τα χωριά να γίνονται συνεχώς ασχημότερα και να καταλήγουν ξενοδοχεία και καφετερίες και νέα οικοδομικά εγκλήματα;

  9. iparea said,

    Δεν είναι μόνο τα ξενοδοχεία και οι καφετέριες όπως το φριχτό κατασκεύασμα του Μακεδονία Παλλάς στην παραλία της θεσσαλονίκης, είναι και οι κιτσάτες εκκλησίες που ανεγείρονται με χρυσούς τρούλους δίπλα σε σχολεία λυόμενα και παράγκες αλ τσαντίρ καταστρέφοντας το ελάχιστο πράσινο όπως το έκτρωμα του Κύριλλου και Μεθόδιου στο Φάληρο. Δίπλα σε σχολεία που συστοιβάζονται λόγω ελείψεως χώρου και νοσοκομεία με ράντζα. Δεν έχουν χώρο και λεφτά για σχολεία και νοσοκομεία αξιοπρέπειας έχουν μόνο την παράλογη λογική για χτίζουν εκκλησίες να δοξολογούν τον αφέντη κύριο και να ψέλνουν κυρ ελέησον και δεν χορταίνουν σε αυτό. Κάθε τετράγωνο και εκκλησία κάθε στροφή και εκκλησάκι εργοστάσια παραγωγής δούλων. Δεν τους νοιάζει σε τι σχολεία πηγαίνουν τα παιδιά τους και πως πεθαίνουν οι άνθρωποι σε νοσοκομεία αρκεί που παντρεύονται σε χλιτάδες εκκλησίες και βαφτίζονται δούλοι του κυρίου τους. Και πεθαίνουν δούλοι και ανόητοι όπως τους αξίζει.
    Γιατί δεν δίνεται βοήθεια και υποστήριξη σε ανθρώπους που χτίζουν τα σπίτια τους σύμφωνα με τις αρχές και τους κανόνες της απαράμιλλης Ελληνικής υψηλής αισθητικής;
    Αστραία

  10. ΔΑΙΔΑΛΟΣ said,

    Αυτή η παράγκα πρέπει να γκρεμιστεί και να δημιουργήσουμε από την αρχή τον κόσμο μας. Οι πόλεις μας να γίνουν όμορφες ,αρμονικές, τα σπίτια μας ανθρώπινα σε συμφωνία με την φύση, όχι αυτή η κιτς νεοπλουτίστικη κραυγαλέα παραφωνία και η ύπαιθρος να γεμίσει ζωή. Το Ελληνικό φως, το Ολυμπιακό πνεύμα, η Δικαιοσύνη θα εδραιωθούν σε αυτό το κομμάτι της γης, και αυτή την φορά θα τα καταφέρουμε. Η ιστορία θα το κάνει το κλίκ και θα αποδείξει ότι είμαστε μια γερή αλυσίδα για να βγάλουμε αυτή την όμορφή Χώρα μας, που κάποιοι αμαύρωσαν και μετέτρεψαν σε ξεπεσμένη καλύβα, στην παγκόσμια σκηνή. Το ρολόι του χρόνου έχει χτυπήσει στον καινούργιο αιώνα. Οι κατάπτυστοι προδότες λιγχιασμένα κελεύσματα δούλων, αυτή την φορά δεν θα περάσουν από τα στενά των Θερμοπυλών. Το χρωστάμε στον ΛΕΩΝΙΔΑ και στους Τριακόσιους του, που κρατούν κρυμμένα ακριβά φυλαχτά για τους Έλληνες που είναι στα χαρακώματα.
    Ω τρακόσοι, σηκωθείτε και ξανάλθετε σε μας.
    τα παιδιά σας θέλ’ ιδείτε πόσο μοιάζουνε με σας;
    ΣΟΛΩΜΟΣ

  11. elzin said,

    Ποιοι καταδίκασαν τους Έλληνες να ζουν σε υπόγεια και κελιά σαν να είναι ποντίκια και ισοβίτες ;
    Μα… κάποιοι που ζουν εις βάρος των άλλων …σαν παρασιτκά τρωκτικά.

    Γιατί δεν δίνεται βοήθεια και υποστήριξη σε ανθρώπους που χτίζουν τα σπίτια τους σύμφωνα με τις αρχές και τους κανόνες της απαράμιλλης Ελληνικής υψηλής αισθητικής;

    Γιατί …. φοβούνται αυτούς τους ανθρώπους και …το λαμπερό τους πνεύμα.
    Φοβούνται το Φως….. συνηθισμένοι να ζουν στο σκοτάδι της δουλοπαροικίας των ανδρείκελων «θεών» τους.

    Στις Νέες Θερμοπύλες δεν θα επιτρέψουμε την προδοσία και στους Εφιάλτες να περπατήσουν στα μυστικά μας μονοπάτια και περάσματα.
    Το οφείλουμε στον Λεωνίδα
    και σε όλα τα Ελεύθερα ……ΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛΛ

    Ανάπηροι άνθρωποι ….άρρωστα σπίτια ….παράλυτες πόλεις
    …και μία χώρα που συνεχώς αιμορραγεί.
    Η κατοικία … είναι η Θεά Εστία ιερή!
    Μόνο κατακερματισμένη έχει απομείνει … όπως δείχνουν οι αστεροειδείς στην θέση που θάπρεπε να υπάρχει και ….οι άνθρωποι σαν δέντρα ξεριζωμένοι και η φλόγα της καρδιάς τους σβησμένη.
    Ένα σπίτι εκτός από την αισθητική… χρειάζεται να έχει και χαρακτήρα και εργονομική διάταξη και λειτουργία ….όπως και το ανθρώπινο σώμα.
    Αυτό που βλέπουμε πια μας ενοχλεί… είτε σαν τα καταγώγια.. είτε σαν τις άκρατες επιδείξεις νεοπλουτισμού και πολυτέλειας
    …και αυτό το απέραντο γιαπί …που τελειωμό δεν έχει.
    ‘Ένα χάος που οδηγεί στην βαρβαρότητα ….άστοχων αισθητικών επιλογών οικοδομικών παραβάσεων και ευτελών κατασκευών
    … μια μόνιμη πληγή.
    Ένας ασθενής που οδεύει πως τον θάνατο του ….και μια παράγκα που σωριάζεται
    γιατί χτίστηκε χωρίς σωστά θεμέλια ….. με καταχρήσεις και μέτρα αντινοϊκά….

    Λίο…..Λ.Λ.Λ.Λ.Λ.ΛΛΛ…..

  12. greenlion said,

    Αν » οι θεοί κατοικούν μέσα μας» τότε θα ντρέπονταν να κατοικήσουν σε αυτούς τους » ανθρώπους» που κατοικούν σε παλάτια εντός μιας οικονομικά βασανισμένης χώρας θα αισθάνονταν σαν να είχαν κλέψει την μπουκιά από το στόμα όλων των πεινασμένων. Η απόδειξη της αληθείας του λόγου μου, η αιτία που ο ΖΕΥΣ κατακεραύνωσε τους Τιτάνες…η απληστεία…μέχρι και τον Ζαγρέα έφαγαν οι αχόρταγοι…
    Οι θεοί ( ανώτερες αρετές) που κατοικούν μέσα μου επικαλούνται τους ανέμους των αλλαγών να πνεύσουν πάνω απ την χώρα μου και τον πλανήτη γη εκδιώκοντας τους τιτανικούς ανέμους ( πλάνες, γοητείες, απατηλά όνειρα ) απ αυτήν

  13. ΚΛΕΙΩ said,

    Το σύστημα Φένγκ Σούι , που έγινε πολύ της μόδας τα τελευταία χρόνια δεν είναι μόνο Κινέζικη εφεύρεση και δεν έχουν μόνο αυτοί τέτοιο σύστημα. Το Φένγκ Σούι το είχαν ανακαλύψει οι Αρχαίοι Έλληνες. Σύμφωνα με τον Ιπποκράτη κάθε τόπος έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες. ). Στο έργο του «Περί ανέμων, υδάτων καί τόπων», προσπαθεί να μάς δείξει με ποίον τρόπο και γιατί οι διάφοροι λαοί διαφέρουν μεταξύ των. Αίτια των διαφορών είναι το κλίμα, ή γεωγραφική θέση κλπ. Οι δυνάμεις της Γής, το μαγνητικό πεδίο δεν είναι ίδια σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γής. Επίσης ή φυλετική ψυχολογία, τα ήθη και τα έθιμα, καθώς και πολλοί άλλοι παράγοντες δεν είναι επίσης ίδιοι. Από τον Όμηρο ακόμη εφαρμόζεται στην Ελλάδα χωροθεσιακό σύστημα κτιρίων και πόλεων. Ή οικοδυναμική βοήθησε στην αρμονία και ισορροπία των Ελλήνων και έχει σαν στόχο ο άνθρωπος να συνυπάρχει σε συντονισμό με το περιβάλλον. Είναι ή τέχνη τού κατοικείν καί τού εύ ζείν σε αρμονία. Ό Ξενοφών στο βιβλίο του «Οικονομικός» χρησιμοποιεί τους όρους « ΟΙΚΙΑΣ ΔΥΝΑΜΙΣ» και « ΕΥ ΚΑΤΟΙΚΕΙΝ» μιλάει για εσωτερική διαρρύθμιση, αρχιτεκτονική διάταξη και προσανατολισμό σπιτιού , με γνώμονα την ευημερία την υγεία και την αρμονία με την φύση και ό Πλάτων , στο έργο του «Κριτίας», μιλά ξεκάθαρα περί οικοδύναμης. Δείγματα αυτού του συστήματος, μπορούμε να δούμε στα αρχαία ωδεία, θέατρα, ναούς, Ασκληπιεία, μα πάνω απ όλα σε πόλεις όπως η Δήλος , η αρχαία Αθήνα ,οι Δελφοί Οι πόλεις αυτές είχαν επιλεγεί με βάση την μορφολογία του τοπίου, το ύψος των βροχοπτώσεων, την μέση θερμοκρασία την φορά και την ένταση των ανέμων την ‘δύναμη του πνεύματος (άνεμοι) και των υδάτων’. Οι αρχαίοι Έλληνες αφού έκαναν την περιτείχιση της πόλεως, μετά έκαναν τον κατάλληλο καταμερισμό όλου του εσωτερικού χώρου, με πλατείες και κτίρια, με κεντρικούς και μικρότερους δρόμους, σε έναν σωστό προσανατολισμό. Οι οικίες κατασκευάζονταν με ιδιαίτερη προτίμηση στα τετράγωνα, κύβους και ορθογώνια σχήματα. Όλα τα αρχαιοελληνικά σύμβολα, εμβλήματα, αγάλματα, εικόνες, τα χρησιμοποιούσαν όχι άσκοπα αλλά για να φθάσουν σε κάποια ανώτερα συνειδησιακά επίπεδα, ή για να εναρμονιστούν με την παράδοσή , το περιβάλλον καί τήν φύση.

    Την Οικοδύναμη ‘συντόνιζε’ το μαντείο των Δελφών. Ένα κέντρο που γνώριζε τις επιστημονικές αλήθειες, τις δυνάμεις του πλανήτη μας αλλά και του άμεσα σε μας Σύμπαντος. Η Οικοδύναμη, μελετήθηκε και συστήθηκε από τους ιερείς του Δελφικού Μαντείου κατά την αρχαιότητα πριν από χιλιάδες χρόνια και εφαρμόστηκε σε όλο τον αρχαιοελληνικό κόσμο δημιουργώντας ένα αόρατο γεωμετρικό πλέγμα που είχε σκοπό την υγεία και την ευημερία των Ελλήνων, την ισορροπία με τη Φύση αλλά και με το Σύμπαν. Με τις εντολές – χρησμούς που έδινε η Πυθία και τις οδηγίες των Ιερέων – Χτιστών, οι αρχαίοι Έλληνες έχτιζαν τις πόλεις τους σύμφωνα με την ιερή γεωμετρία, την ιερή αρχιτεκτονική και πολεοδομία, γνώσεις που μόλις τα τελευταία χρόνια άρχισαν να αποκωδικοποιούνται. Ο Απόλλων Θεός της μουσικής, μαντικής, ιατρικής και τού αποικισμού, ήταν προστάτης και αρμόδιος για τον αρχαιοελληνικο χωροθεσιακο σύστημα
    Η λιτότητα στην αρχαιότητα ήταν απαράβατος κανόνας γιατί υπηρετούσε την ευταξία και την άνεση. Γι΄αυτό ο οίκος πρέπει να έχει λίγα έπιπλα και εύχρηστα, χωρίς περιττά στολίδια και αντικείμενα, γιατί αυτό προκαλεί πνευματική σύγχυση. Σε ένα μπουκωμένο χώρο ο εγκέφαλος συνηθίζει και την αναζητά και στην υπόλοιπη ζωή .
    Η αναβίωση της ξεχασμένης αυτής τέχνης και επιστήμης, που είναι και η πολιτισμική μας κληρονομιά σήμερα είναι απαραίτητη, και μπορούμε να πετύχουμε την επανασύνδεση μας με το αρχαιοελληνικό πνεύμα και τρόπο σκέψεως της οποίας κεντρικός άξονας είναι ο Άνθρωπος και λέξη κλειδί η Ισορροπία, με τον εαυτό του, το περιβάλλον, τη φύση και την καθημερινότητα του.
    Η αισθητική δε που οι Έλληνες την διέθεταν σε μέγιστο βαθμό είναι επιστήμη κοινωνική και συνδέεται με όλες τις ανάλογες επιστήμες και πάνω απ’ όλα με τη φιλοσοφία, γιατί η Ελληνική σκέψη ήταν η πηγή για την άνθηση της. Η αρχαία ελληνική κοινωνία ήταν πλούσια σε πολιτικά και πολιτιστικά γεγονότα, η λογοτεχνική και καλλιτεχνική ανάπτυξη . Από τους πρώτους που διατύπωσαν μια σειρά θέσεων σχετικών με τα προβλήματα της τέχνης στην αρχαία Ελλάδα ήταν οι Πυθαγόρειοι. Οι Πυθαγόρειοι μετρούσαν ότι η αρμονία των αριθμών είναι αντικειμενική νομοτέλεια που κατευθύνει όλα τα φαινόμενα της ζωής. Και αυτή η αριθμητική μετρητή αντικειμενική νομοτέλεια, κατά τη γνώμη των Πυθαγορείων, βρίσκεται στη βάση των αισθητικών φαινομένων. Ξεχωριστή σημασία είχαν οι εργασίες των Πυθαγορείων σχετικά με τη μουσική. Αυτοί πρώτοι διατύπωσαν τη σκέψη ότι η ιδιομορφία του μουσικού τόνου εξαρτάται από το μήκος της χορδής που ηχεί. Με τη διδασκαλία τους για την αρμονία ως «συμφωνία ασυμφωνούντος», οι Πυθαγόρειοι θεμελίωσαν τη διαλεκτική ερμηνεία της ομορφιάς.
    Δεν χρειάζεται λοιπόν να υιοθετούμε ξενόφερτα μοντέλα διαβίωσης, ξένα προς εμάς έθιμα που ενδεχομένως να μην ταιριάζουν καθόλου με το ταμπεραμέντο μας και τον χιλιάδων χρόνων πολιτισμό μας, και αντί για γούρι να μας φέρουν γρουσουζιά, όπως διάφορα σύμβολα….. ξένα και εχθρικά για μας.Καιρός να ανακαλύψουμε τις ρίζες μας, να εναρμονιστούμε με τις δυνάμεις και τους Μύθους του τόπου μας, να μάθουμε σωστά απο την αρχή την ιστορία μας και να αγαπήσουμε πραγματικά την Χώρα μας! Οπως πολύ σωστά είπε και η Κίντο ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ!!! και αυτή την φορά επι της ουσίας!

  14. elzin said,

    Η Γη έχει τη μορφή ενός κυκλικού δίσκου
    … που στηρίζεται στο νερό και ο Ωκεανός ποταμός που περιβάλλει την Γη …είναι πηγή όλων των υδάτων.
    Το νερό είναι η αρχή των πάντων
    … υποστηρίζει
    ο Θαλής ο Μιλήσιος από τους 7 σοφούς …που ανακάλυψε τα ηλιοστάσια, το ετερόφωτοτης Σελήνης, καθώς …και τον ηλεκτρισμό και τον μαγνητισμό από τις ελκτικές ιδιότητες του ορυκτού μαγνητίτη και του ήλεκτρου …..κεχριμπάρι
    ….γνωστός και για την επιτυχημένη πρόβλεψη της ηλιακής έκλειψης του 585!!!
    Ϊσως ….να είχε συναντήσει το Πνεύμα του ανθρώπου
    … την εσωτερική φωνή του ανθρώπου … γιατί λέγεται πως
    όταν το συναντήσεις μπορεί να σου απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση αρκεί ….να μη πέσεις στα τέσσερα και το προσκυνήσεις σαν θεό.

    Η ξενομανία των Ελλήνων είναι μια μόνιμη πληγή
    … μαζί με τον ανθελληνισμό…..υφέρποντα ή όχι…
    Αγνοούν την ιστορία τους …και τρέχουν να αγοράσουν καθρεφτάκια και χάνδρες ….από αλλού….σαν φτωχοί ιθαγενείς.

    Μέρες και δωδεκάδες του 12 και …ένας «Θιάσος » που περιοδεύει
    μια έρημη χώρα…. με το άρμα του Θέσπιδος
    και τους 12 κυνηγούς και ονειρευτές.

    «Αυτός ο θίασος είναι μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας, ο χαφιές, ο δεξιός, ο αριστερός, η καταπίεση, ερωτική και ταξική, η χωροφυλακή που κυνηγά τους κομουνιστές, οι Άγγλοι που έχουν καταλύσει οποιαδήποτε αρχή και θεσμό του ελληνικού κράτους. Βλέπουμε την παθητικότητα της ελληνικής κοινωνίας, να είναι θεατής σε ότι γίνεται, να παρατηρεί απλά όσα γίνονται μπροστά στα μάτια της, χωρίς να συμμετέχει ή να αντιδρά. Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν ο έρωτας και ο θάνατος, τα δύο νοητά σημεία που ορίζουν την αρχή και το τέλος της ζωής του ανθρώπου. Ένα αφηγηματικό μοτίβο που θα τον απασχολήσει στο μεγαλύτερο μέρος του κινηματογραφικού του έργου…»

    Λίο

    Ο Θίασος – Μουσική τίτλων

    • greenlion said,

      Ναι μιλά το Πνεύμα του Ανθρώπου αν δεν πέσεις να το προσκυνήσεις και ο λόγος του είναι το πέμπτο συστατικό της πολεμικότητας, κεχριμπάρι που πάλλεται κοσμώντας το μέτωπο κατά την τελική αναμέτρηση με τους τυράννους, σπαθί στο χέρι των Μαγνητων Ηρώων που κόβει τους κόμπους που αρνήθηκαν να λυθούν των ηττημένων που προσκύνησαν τον Ζαγρέα πριν τον καταβροχθίσουν, γιατί η Ζωή δεν απεργεί…αν και κατεβαίνει σε….στάση εργασίας….σταματώντας τον κόσμο….για να τον κινήσει αλλιώς.

  15. ΚΛΕΙΩ said,

    Ο Θίασος της Βαρβαρότητας μέ πρωταρχικό σύνθημα την κλοπή και την απόλυτη διαφθορά, περιοδεύει λεηλάτώντας τα πάντα γύρω του κάνοντας την χώρα στάχτη. Άνθρωποι, δάση, φύση, ζώα, αξίες ιδανικά όλα κάρβουνο , πολτοποιημένα. Ένα έγκλημα που διαιωνίζεται μέσα από ένα μεταπολιτευτικό και κρατικοδίαιτο επαγγελματικό «ριφιφί» χωρίς τιμωρία. Η πολιτική Συμμορία να είναι ελεύθερη χωρίς να δίνει λογαριασμό για τά κακουργήματα της και ένας λαός αποχαυνωμένο θύμα και άβουλος θεατής, χωρίς αντιστάσεις, να συναινεί, και ετοιμοθάνατος να προσπαθεί να πάρει παράταση της μίζερης ζωής του, χωρίς όνειρα χωρίς ομορφιά, χωρίς λύτρωση.Η Ελληνική οικογένεια διαλυμένη και μία κοινωνία σε αποσύνθεση ….
    Και το θέατρο συνεχίζεται σε μία μικρή κοινωνία ενός νησιού όπου αναστατώνεται από τον ξαφνικό θάνατο του πλουσιότερου κατοίκου της, του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, που αφήνει πίσω του μια τεράστια περιουσία. H μεγάλη έκπληξη όμως είναι πως ο Δίκαιος έχει μοιράσει τη διαθήκη του στα τέσσερα και συγκεκριμένα στις τέσσερις εξουσίες του νησιού: τον πρόεδρο της κοινότητας, τον αστυνομικό διευθυντή, τον δάσκαλο του σχολείου και τον ιερέα της εκκλησίας. Yπάρχει όμως μία προϋπόθεση: να διαβαστούν δημοσίως, τέσσερις επιστολές -μία για τον καθένα- το περιεχόμενο των οποίων γνωρίζει μόνο ο μακαρίτης… και ανατρέπει όλη την ειδυλλιακή πλαστή εικόνα της ευμάρειας και της καλοπέρασης . Με τα μυστικά της διαφθοράς των τεσσάρων η ισορροπία απειλείται από αυτές τις εκρηκτικές επιστολές που αναφέρονται στην ασυδοσία και την κατάχρηση εξουσίας τους γιατί τρέμουν και ανατριχιάζουν στην ιδέα μιας διαπόμπευσής τους .

  16. iparea said,

    Ο θίασος της πολιτικής μας ζωής ανάμεσα στον σοσιαλισμό και την βαρβαρότητα διαλέγει συνήθως την διαφθορά και την άνοδο της ασημαντότητας και σέρνει τον Ελληνισμό και την Χώρα σε διελκυστίνδα προκρούστρεια ληστρικών μέτρων και άνισων σταθμών.Γιατί άραγε;
    Αστραία

  17. elzin said,

    Η πολιτκή και θρησκευτική συμμορία
    … ανάμεσα στον σοσιαλισμό και την βαρβαρότητα
    διαλέγει την διεφθαρμένη εξουσία και …την άνοδο της ασημαντότητας.
    Οι πολεμιστές … την πυρηνική σχάση της μετουσίωσης του εαυτού
    .. την άνοδο της αντίληψης και …την ουσία.
    Γιατί άραγε;
    Γιατί μερικοί τρέφονται …από το αίμα,… τον κόπο και την εργασία των άλλων ….παράσιτα και βαμπίρ.
    Η Λάχεση σου δίνει ευκαιρίες,…. η Κλωθώ κλώθει τις χάρες και η Άτροπος … σμιλεύει τον τρόπο
    σε μουσικές οκτάβες και κλίμακες. …του Απόλλωνα του τοξοβαλλιστή
    και μαγικούς λυτρωτικούς θιάσους ….του Διόνυσου του Ζαγρευτή.
    Σε φούγκα αρμών
    …» επί της Ουσίας αυτή την φορά «!!!
    μιας και η συγχρονικότητα συμφωνεί ….με όλα αυτά.

    Λίο


Σχολιάστε